Entahlah

Assalamualaikum w.b.t

💓 Don't expect the most kind people in your life will forever be like that. Don't be shocked if one day they stab your back.

Sekali kita bersikap buruk pada orang yang selalu tolong kita, orang yang selalu ada di samping kita, jangan pelik satu hari nanti Allah tarik semua nikmat kita, Allah beri balasan buruk pada kita. Sebab Allah tu adil ya. Dan He'll always help His servants yang selalu ingat pada Dia.

💕 Kita hidup ni, jangan ada sikap kedekut. Bila kita bagi lebih, Allah bagi lebih lagi dari jumlah yang kita beri pada orang tu pada kita. Lagi murah nanti rezeki kita percayalah. Pahala pun dapat. Kalau kita bagi buah buahan ke contohnya, orang tu rasa kenyang ke, terubat rasa teringin dia nak makan buah tu ke, tu pun kita dapat pahala. Senang je sebenarnya nak dapat pahala tu. Even sekecil zarah good deeds yang kita buat, Allah tetap bagi pahala. Kita je yang taknak.

In our life, we can't expect people who's always with us, how they'll act in future. We wouldn't know whether they'll stay be good to us, or change? Maybe. What we can do, is just keep du'a. Ask Him for always surround us with good people.

You know, when something bad happened to people you love, the sakit hati tu kita akan rasa jugak kan. Moreover when the one yang buat semua tu, is the one that we believe all these years. Nak nangis pun ada rasanya. May Allah protect my family wherever they are. Amin ya rabb.

Its not too late to wish everyone Happy Eid ul Mubarak right? Haha. May we will be able to celebrate next Ramadhan and Eid Mubarak too insyaallah.

Thanks for reading.

Loves,

Comments

Popular Posts